Internetové stránky věnované problematice registračních pokladen, elektronické evidenci tržeb a dalším novinkám na finančních úřadech...

Elektronické účtenky budou povinné i pro stánkaře a zmrzlináře

Elektronické účtenky budou povinné i pro stánkaře a zmrzlináře

11.března 2016

 

První fáze elektronické evidence tržeb (EET) se má vedle hotelů a restaurací týkat i stánků s občerstvením nebo zmrzlinou, které spadají do stravovacích služeb. EET má podle plánů ministerstva financí začít fungovat už koncem letošního roku. Pokud na tržišti prokazatelně špatně funguje internet, mohou prodejci poslat data do pěti dnů.


„Stravovací služby budou podléhat evidenci tržeb, a to bez ohledu na to, zda k nim dochází na tržišti nebo v kamenné provozovně. Pokud budou nabízena jídla a nápoje k okamžité konzumaci, bude se jednat o stravovací služby, které jsou obecně v první fázi evidence tržeb,“ řekla na dotaz Novinkám náměstkyně ministra financí pro daně a cla Alena Schillerová.


Elektronickou evidenci tržeb (EET) po obstrukcích opozice protlačila koalice v únoru ve Sněmovně silou, v půlce března ji projedná Senát. Pokud vše půjde hladce, měla by první fáze podle ministerstva financí začít platit už od 1. listopadu.


Týkat by se tak mohla už například prodejců občerstvení na vánočních trzích. Potřebovat budou přinejmenším chytrý telefon a malou tiskárnu účtenek, což znamená investici dohromady zhruba pět až deset tisíc korun.


V současné době uvažované fáze náběhu EET
(při vyhlášení zákona v březnu 2016)
1. fáze – stravovací a ubytovací služby - začátek evidence 1. 11. 2016
2. fáze – maloobchod a velkoobchod - začátek evidence 1. 2. 2017
3. fáze – ostatní činnosti (s výjimkou 4. fáze) - začátek evidence 1. 2. 2018
4. fáze – vybraná řemesla - začátek evidence 1. 5. 2018



Prodeje ostatního zboží kromě občerstvení u stánků by se měla EET týkat o tři měsíce později, kdy se do evidence zapojí maloobchod a velkoobchod. Ministerstvo navíc zvažuje, že by farmářské trhy spadly až do třetí vlny, se kterou se počítá až od února 2018. Jisté to ale není.


„V případě farmářských trhů, na nichž dochází k prodeji jídel a nápojů z vlastních surovin, lze uvažovat o zařazení do třetí fáze evidence tržeb. Toto bude metodicky upřesněno,“ dodala náměstkyně.
Úředníci otestují spojení na tržišti


Pokud by se trhy konaly na místě, kde je prokazatelně problém s připojením k internetu, lze požádat finanční správu o zjednodušený offline režim a data zasílat do pěti dní. Kvalitu internetového připojení prověří finanční správa přímo na místě.


„Povolení ke zjednodušenému režimu se bude vydávat pouze výjimečně. To, že prodej probíhá na trhu, nelze bez dalšího považovat za dostatečný důvod pro udělení povolení. Velikost odesílaných dat o evidované tržbě bude v jednotkách kilobajtů, rozhodně nebude nutné pořizovat si kvůli EET vysokorychlostní internet,“ uzavírá Schillerová.

 

Zdroj: seznam.cz



« Zpět na články